vineri, 5 august 2011

BILETE GRATIS



Pentru că din lipsă de timp, ca să am şi eu o scuză la modă, nu am mai scris nimic pe blog, vin azi cu o super ofertă. Ofer bilete gratis.
Toată lumea ştie cum arată un bilet. Sau poate nu toată lumea. Sunt bilete pentru intrare la film, pentru intrare la meci, pentru intrare la spectacol. Sunt bilete de tren, bilete de voie bilete şi bileţele de toate culorile pentru o sumedenie de activităţi. Aceste bilete colorate şi uneori personalizate de obicei costă. Şi câteodată costă de te ustură. Dar……. Ce nu face omul pentru formaţia lui preferată? Cum să nu dea el o căruţă de bani pentru artistul, actorul ori fotbalistul preferat. E idolul lui şi ar face orice pentru el. Unii chiar renunţă la serviciu, divorţează ori se sinucid. Aşa că să mergem la casa de bilete, la ghişeul unde se găsesc bilete fără bani pentru a vedea şi auzi ce n-a văzut Parisul, ori cum zice apostolul Pavel pe „cele ce ochiul n-a văzut şi urechea n-a auzit, şi la inima omului nu s-au suit”.
Schimb un pic macazul şi vă readuc aminte că foarte mulţi oameni care se declară creştini de Dumnezeu iubitori , habar nu au dacă uşa bisericii din localitatea lor se deschide înăuntru sau înafara clădirii şi asta deoarece rareori spre deloc fac act de prezenţă pe acolo. Într-un fel e treaba lor. Dar… .
Aş dori să vă spun că în biserică nu se intră cu bilet. Ba chiar dacă unii spre scuzare sau acuzare spun că se cer bani tot timpul greşesc din neştiinţă ori rea credinţă. Biserica este locul unde intri fără bilet pentru a-L primi, vedea şi simţi pe Dumnezeu, aşa cum spunem noi „veniţi şi gustaţi şi vedeţi că bun este Domnul”.
Care-va să zică pentru meci ori spectacol te zbaţi să faci rost de bilet, dai veste în ţară, apelezi la o rudă sau la un prieten şi nici nu se pune problema de timp, iar pentru biserică „capul la cutie”.
Pentru meciuri, de exemplu, există un sistem arhicunoscut de microbişti. Bilete la peluză, la tribuna zero, la a prima, a doua ori abonamentul. Cei cu abonament de obicei ştiu totul despre echipă şi dau totul pentru ea. Ceilalţi vin ocazional. Unii, cu dare de mană care vin rar vor să stea cât mai aproape de gazon deşi poate sunt străini de actul meciului ori de protagonişti.
Într-un fel aşa e şi la biserică. Sunt creştini care poţi spune că au abonament. Vin mereu la slujbă, cunosc problemele bisericii, cunosc destul de bine şi din cuvântul Scripturii. Alţii vin mai rar dar au pretenţia să stea în faţă, să fie văzuţi de ceilalţi deşi habar nu au care e treaba prin locul de rugăciune. Nu trebuie daţi la o parte dar e greu să îi faci să înţeleagă care este scopul venitului la biserică. Adică să ştie că acolo dispar rangurile, puterea financiară, frumuseţea şi falsul. Înaintea lui Dumnezeu vii ca OM, că aşa te-a creat.
Aşadar în biserică vii fără bilet, e intrare gratuită la rugăciune. Ori, dacă vreţi, biletele sunt faptele cu care  ne prezentăm. Ai bilet, ai fapte bune primeşti pe Hristos. Dacă nu ai, te primeşte El, şi îţi face abonament. Toată treaba e să îţi faci timp şi să fii prezent mereu la slujbă, la rugăciune, la învăţarea celor de trebuinţă vieţii de zi cu zi spre veşnicie. Comanda bilet. E gratis.

2 comentarii:

  1. S.M.,părinte, am cam lipsit în ultima vreme de la biserică, motivat, zic eu, dar nemotivat în fața Domnului, după cum ne-ați spus de atâtea ori. La problema cu bilete, nu comentez, pentru că vrem, nu vrem, există niște asemenea amărâte de bucățele de hârtie sau de plastic de a căror mulțime sau valoare depinde traiul nostru în societate(banii...desigur), bilete pentru care ne zbatem zilnic, ce să facem?
    În ceea ce mă privește în legătură cu locul ocupat în biserică la Sfânta slujbă, recunosc faptul că mai aproape de altar este perfect, fiindcă mi se pare că auzind de aproape slujba, sunt mai aproape de Domnul, mai precis pot să mă concentrez mai bine pe ceea ce am de făcut:să ascult, să simt în suflet și să mă rog. Am motivele mele când spun acestea, sper să nu mă judecați ironic. Cândva stăteam și mai în spate, aproape de ușă chiar, dar acolo sunt mai multe inconveniente mai ales când se adună enoriași mai mulți și încep mici discuții sau șușoteli care sunt enervante, perturbând slujba. Ca să nu fiu obligată să răspund la vreo întrebare, nici măcar cu acea mimică prin care solicit liniștea, cu degetul la gură, ca ulterior cineva să zică niște urzicături la adresa mea că „ia uite-o și p-asta ce încrezută mai e! s-a găsit ea să mă atenționeze să tac!”, prefer să vin mai în față și să stau acolo unde se poate, pe scaun sau în picioare, acolo unde pot să și îngenunchez fără să deranjez pe cineva. Adică să mă detașez de „grija cea lumească”. Am exersat puțin aspectul acesta. Mi-este mai greu cu gândurile care vin de-a valma și se amestecă în mintea mea, uneori(ca în filmulețul cu călugărul care nu înțelegea de ce nu sunt ascultate rugăciunile oamenilor). Mai adaug doar că ușa bisericii noastre se deschide în afară, conform normelor de P.S.I.(cine nu mă crede să vină la biserică să vadă dacă-i așa, de preferat duminica de dimineață sau în orice zi de sărbătoare cu cruce roșie!). Vreau să vă mulțumesc iarăși pentru predicile dumneavoastră, când reușiți să faceți mai bine înțelese pasajele din Evanghelie, respectiv cuvintele Mântuitorului. Să vă dea Domnul multă sănătate și să ne fiți un adevărat părinte ca și până acum!S.M.

    RăspundețiȘtergere
  2. Avem timp
    volumul Scrisori imaginare
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    de Octavian Paler
    2002-09-10



    Avem timp pentru toate.
    Sa dormim, sa alergam in dreapta si-n stanga,
    sa regretam c-am gresit si sa gresim din nou,
    sa-i judecam pe altii si sa ne absolvim pe noi insine,
    avem timp sa citim si sa scriem,
    sa corectam ce-am scris, sa regretam ce-am scris,
    avem timp sa facem proiecte si sa nu le respectam,
    avem timp sa ne facem iluzii si sa rascolim prin cenusa lor mai tarziu.
    Avem timp pentru ambitii si boli,
    sa invinovatim destinul si amanuntele,
    avem timp sa privim norii, reclamele sau un accident oarecare,
    avem timp sa ne-alungam intrebarile, sa amanam raspunsurile,
    avem timp sa sfaramam un vis si sa-l reinventam,
    avem timp sa ne facem prieteni, sa-i pierdem,
    avem timp sa primim lectii si sa le uitam dupa-aceea,
    avem timp sa primim daruri si sa nu le-ntelegem.
    Avem timp pentru toate.
    Nu e timp doar pentru putina tandrete.
    Cand sa facem si asta - murim.
    Am invatat unele lucruri in viata pe care vi le impartasesc si voua !!
    Am invatat ca nu poti face pe cineva sa te iubeasca
    Tot ce poti face este sa fii o persoana iubita.
    Restul … depinde de ceilalti.
    Am invatat ca oricat mi-ar pasa mie
    Altora s-ar putea sa nu le pese.
    Am invatat ca dureaza ani sa castigi incredere
    Si ca doar in cateva secunde poti sa o pierzi
    Am invatat ca nu conteaza CE ai in viata
    Ci PE CINE ai.
    Am invatat ca te descurci si ti-e de folos farmecul cca 15 minute
    Dupa aceea, insa, ar fi bine sa stii ceva.
    Am invatat ca nu trebuie sa te compari cu ceea ce pot altii mai bine sa faca
    Ci cu ceea ce poti tu sa faci
    Am invatat ca nu conteaza ce li se intampla oamenilor
    Ci conteaza ceea ce pot eu sa fac pentru a rezolva
    Am invatat ca oricum ai taia
    Orice lucru are doua feţe
    Am invatat ca trebuie sa te desparti de cei dragi cu cuvinte calde
    S-ar putea sa fie ultima oara cand ii vezi
    Am invatat ca poti continua inca mult timp
    Dupa ce ai spus ca nu mai poti
    Am invatat ca eroi sunt cei care fac ce trebuie, cand trebuie
    Indiferent de consecinte
    Am invatat ca sunt oameni care te iubesc
    Dar nu stiu s-o arate
    Am invatat ca atunci cand sunt suparat am DREPTUL sa fiu suparat
    Dar nu am dreptul sa fiu si rau
    Am invatat ca prietenia adevarata continua sa existe chiar si la distanta
    Iar asta este valabil si pentru iubirea adevarata
    Am invatat ca, daca cineva nu te iubeste cum ai vrea tu
    Nu inseamna ca nu te iubeste din tot sufletul.
    Am invatat ca indiferent cat de bun iti este un prieten
    Oricum te va rani din cand in cand
    Iar tu trebuie sa-l ierti pentru asta.
    Am invatat ca nu este intotdeauna de ajuns sa fii iertat de altii
    Cateodata trebuie sa inveti sa te ierti pe tine insuti
    Am invatat ca indiferent cat de mult suferi,
    Lumea nu se va opri in loc pentru durerea ta.
    Am invatat ca trecutul si circumstantele ti-ar putea influenta
    personalitatea
    Dar ca TU esti responsabil pentru ceea ce devii
    Am invatat ca, daca doi oameni se cearta, nu inseamna ca nu se iubesc
    Si nici faptul ca nu se cearta nu dovedeste ca se iubesc.
    Am invatat ca uneori trebuie sa pui persoana pe primul loc
    Si nu faptele sale
    Am invatat ca doi oameni pot privi acelasi lucru
    Si pot vedea ceva total diferit
    Am invatat ca indiferent de consecinte
    Cei care sunt cinstiti cu ei insisi ajung mai departe in viata
    Am invatat ca viata iti poate fi schimbata in cateva ore
    De catre oameni care nici nu te cunosc.
    Am invatat ca si atunci cand crezi ca nu mai ai nimic de dat
    Cand te striga un prieten vei gasi puterea de a-l ajuta.
    Am invatat ca scrisul
    Ca si vorbitul
    Poate linisti durerile sufletesti
    Am invatat ca oamenii la care tii cel mai mult
    Iti sunt luati prea repede …
    Am invatat ca este prea greu sa-ti dai seama
    Unde sa tragi linie intre a fi amabil, a nu rani oamenii si a-ti sustine parerile.
    Am invatat sa iubesc
    Ca sa pot sa fiu iubit.


    Sper să vă placă această poezie și toți care sunteți copiii lui Iisus să vă faceți timp , să aveți timp și pentru Casa Domnului. NU ESTE UN TIMP PIERDUT!

    RăspundețiȘtergere