duminică, 17 mai 2009

ORBUL GAINII



Nu, nu m-am apucat de medicina. Nu pot sa vindec orbirea fizica pentru ca nu am pregatirea necesara, dar orbul gainii, orbirea ce apare ocazional, incerc macar sa o inteleg pentru a nu fi si eu vreodata afectat.
Mai concret, VAD, in jurul meu oameni care privesc fara sa vada. Si nu sunt orbi, de fapt unii nici macar nu poarta ochelari. Eu cred ca sunt cei care au orbul gainii, boala care ii paleste taman atunci cand nu trebuie, cand trebuie sa vada mai bine. Cum vine asta?
Pai in ziua de azi nu prea poti spune ca nu le-ai vazut pe toate. Aproape ca le-am vazut pe toate. Televiziune, internet, presa scrisa, publicitate stradala, spatiala, carti, reviste, camere de luat vederi tot ce vrei si ce nu vrei. Deci putem vedea tot, prin apa, pe pamant prin spatiu. Si totusi loveste orbul gainii. Nu e un virus, e o stare de fapt. Nu demult era un slogan: ,,te uiti si castigi". Azi te uiti si orbesti. De ce te uiti mai mult de aia vezi mai putin. De ce te uiti mai mult de aia nu vezi ce trebuie.
Sa nu credeti ca sunt habotnic si ca am ceva cu lumea care nu il vede pe Dumnezeu, de exemplu. E greu sa-l vezi pe Dumnezeu, dar macar sa-i vezi pe oameni, ca ei sunt langa tine si sunt ca tine, sau ca mine, bolnavi de orbul gainii. Si colac peste pupaza, pe langa orbire, mai apare  surzenia, ca de ascultat ascultam orice si oriunde, mp3, mp4, dolby surround, home cinema, pai nu?
Si iata niste orbi surzi intr-o lume a viziunilor si ascultarilor. Am capatat un fel de boala profesionala.
De ce am scris asta? Pentru ca am vazut,  ca oamenii lovesc fara sa se uite, fara sa asculte, lovesc in oameni, lovesc in copii, lovesc in parinti, lovesc in Biserica, in scoala, in Dumnezeu, lovesc cu ura, orbiti de orgolii, surzi la strigatele disperate ale celor neputinciosi.
Orbul gainii se manifesta atunci cand vrei sa ti se faca dreptate sau sa faci dreptate, orbul gainii se manifesta atunci cand trebuie sa-ti platesti datoriile si uiti, orbul gainii se manifesta atunci cand te uiti prea mult la ce nu trebuie, ca la sudura.
Si paradoxul este ca cel bolnav de orbul gainii nu se ghideaza cu ajutorul bastonului, ci cu bastonul isi face poteca , lovind in stanga si-n dreapta. Degeaba incerci sa-l duci pe drumul cel bun, degeaba strigi la el sa se opreasca, nu ai nici o sansa pentru ca, e orb saracu, nu aude.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu